Lead magnet to coś, z czym raczej wielu z nas się już zetknęła, choć może nawet o tym nie wiedziała. Ma on na celu przyciągnąć odbiorców. Służy do budowania listy mailingowej, a także wzbudzenia zaufania klienta. Ma zainteresować potencjalnego klienta, dla klienta zaś – ma być próbką możliwości firmy. Poniżej dowiesz się:
- Co to jest lead magnet i gdzie go szukać?
- Dlaczego warto mieć lead magnet?
- Jaki powinien być lead magnet?
- 5 pomysłów na lead magnet
- Mój prezent za zapis
Co to jest lead magnet i gdzie go szukać?
Lead magnet to w dosłownym tłumaczeniu magnes na klientów. Czyli zachęta do skorzystania z bezpłatnej oferty lub otrzymanie prezentu bądź próbki produktu w zamian za pozostawienie adresu e-mail. Jest to narzędzie marketingowe, które najczęściej umieszczane jest w newsletterze jako gratis za zostawienie swojego e-maila.
Dlaczego warto mieć lead magnet?
Warto mieć lead magnet, ponieważ osoby zachęcone prezentem za zapis budują naszą listę mailingową, a następnie mogą się stać naszymi klientami. To taka jakby nagroda za zaufanie i pozostawiony adres e-mail. Ideą jest, aby zarówno osoba, która oferuje, jak i osoba, która dostaje lead magnet czuła, że coś zyskuje. Klasyczne win-win.
Jaki powinien być lead magnet?
Prezent za zapis powinien rozwiązywać jakiś problem czytelnika i – miejmy nadzieję – przyszłego klienta. Powinien być produktem najwyższej jakości, zrobionym ze starannością, jak pełnoprawny produkt. Lead magnet najlepiej przyciąga, kiedy spełnia wszystkie warunki, jakie kryją się w słowie magnet:
M ało problematyczny w pobraniu – łatwy do pobrania tu i teraz, bez rejestracji czy pobierania programów, które umożliwią nam skorzystanie z niego. Nie opakowujmy prezentu w szafę pancerną.
A trakcyjny – zarówno wizualnie, jak i pod względem treści. Brzydki, szary bądź – wręcz przeciwnie – pstrokaty raczej nikogo nie zachęci do dalszych zakupów.
G enialny – klient musi mieć poczucie, że to, co zyskuje, jest świetne, odkrywcze, wręcz genialne.
N ajwyższej jakości – przygotowany jak produkt, za który oczekujemy zapłaty, z tym, że jest nią adres.
E energetyczny – pobierający musi poczuć, że to mu pomoże, że to coś zmieni, że doda mu energii.
T rafny – odpowiadający na konkretne potrzeby, niebędący zbiorem o wszystkim, a więc o niczym.
5 pomysłów na lead magnat
Na różnych stronach możemy się spotkać z różnymi typami lead magnetu. Jest ich oczywiście więcej, ale wypiszę 5 najczęściej spotykanych:
Kod zniżkowy na zakupy
Najczęściej stosowany w sklepach internetowych. Zapisując się do newslettera, otrzymujesz kod rabatowy, który możesz wykorzystać na pierwszych lub kolejnych zakupach. W zamian za to lądujesz na liście klientów, do których systematycznie wysyłane są informacje o nowościach czy promocjach w ofercie sklepu.
Checklisty
Pomocne listy do odhaczenia. Stosują je najczęściej osoby, które będąc specjalistami w danej dziedzinie, dzielą się wskazówkami w tego typu liście. Dzięki niej można odhaczyć czynności, które przybliżą nas do wykonania konkretnej rzeczy.
Kurs
Najczęściej na stronie, na której jest możliwość zakupienia różnych kursów. Na efekt z nauki za pomocą kursu ma wpływ kilka czynników. Poziom i jakość treści to jedna z nich. Oprócz tego jest jeszcze styl, język twórcy. Aby przekonać się, że sposób podawania wiedzy, która interesuje klientów, jest atrakcyjny i łatwo przyswajalny, można zaoferować bezpłatny mini kurs lub moduł kursu.
Webinar
Często twórcy robiący systematycznie webinary, zachęcają do udziału w nich na żywo, a po czasie umieszczają nagranie z webinaru w swoim sklepie. Jeden z takim webinarów może służyć jako lead magnet, aby potencjalni klienci przekonali się o jakości i sposobie prowadzenia webinarów.
E-book lub WorkBook
No i lead magnet w formie e-booka lub workbooka. To bardzo częsta praktyka. Książka, którą można pobrać na komórkę lub czytnik i zawsze mieć ją przy sobie.
Tutaj miał być i mój prezent za zapis, jednak… jeszcze go nie mam. Jestem w trakcie tworzenia.
Pomyślałam sobie jednak, że aby go skończyć i żeby był naprawdę dobry właśnie dla Ciebie, poproszę Cię o wypełnienie mojej krótkiej ankiety (7 pytań), która pomoże mi uczynić go jeszcze lepszym.
Poniżej zostaw swój adres email, dzięki czemu dostaniesz prezent za zapis, kiedy tylko będzie gotowy:

Uważasz ten wpis za wartościowy?
Możesz postawić mi wirtualną kawę 😊
