Lead magnet – magnes na klientów

Lead magnet to coś, z czym raczej wielu z nas się już zetknęła, choć może nawet o tym nie wiedziała. Ma on na celu przyciągnąć odbiorców. Służy do budowania listy mailingowej, a także wzbudzenia zaufania klienta. Ma zainteresować potencjalnego klienta, dla klienta zaś – ma być próbką możliwości firmy. Poniżej dowiesz się:

  1. Co to jest lead magnet i gdzie go szukać?
  2. Dlaczego warto mieć lead magnet?
  3. Jaki powinien być lead magnet?
  4. 5 pomysłów na lead magnet
  5. Mój prezent za zapis

Co to jest lead magnet i gdzie go szukać?

Lead magnet to w dosłownym tłumaczeniu magnes na klientów. Czyli zachęta do skorzystania z bezpłatnej oferty lub otrzymanie prezentu bądź próbki produktu w zamian za pozostawienie adresu e-mail. Jest to narzędzie marketingowe, które najczęściej umieszczane jest w newsletterze jako gratis za zostawienie swojego e-maila.

Dlaczego warto mieć lead magnet?

Warto mieć lead magnet, ponieważ osoby zachęcone prezentem za zapis budują naszą listę mailingową, a następnie mogą się stać naszymi klientami. To taka jakby nagroda za zaufanie i pozostawiony adres e-mail. Ideą jest, aby zarówno osoba, która oferuje, jak i osoba, która dostaje lead magnet czuła, że coś zyskuje. Klasyczne win-win.

Jaki powinien być lead magnet?

Prezent za zapis powinien rozwiązywać jakiś problem czytelnika i – miejmy nadzieję – przyszłego klienta. Powinien być produktem najwyższej jakości, zrobionym ze starannością, jak pełnoprawny produkt. Lead magnet najlepiej przyciąga, kiedy spełnia wszystkie warunki, jakie kryją się w słowie magnet:

M ało problematyczny w pobraniu – łatwy do pobrania tu i teraz, bez rejestracji czy pobierania programów, które umożliwią nam skorzystanie z niego. Nie opakowujmy prezentu w szafę pancerną.

A trakcyjny – zarówno wizualnie, jak i pod względem treści. Brzydki, szary bądź – wręcz przeciwnie – pstrokaty raczej nikogo nie zachęci do dalszych zakupów.

G enialny – klient musi mieć poczucie, że to, co zyskuje, jest świetne, odkrywcze, wręcz genialne.

N ajwyższej jakości – przygotowany jak produkt, za który oczekujemy zapłaty, z tym, że jest nią adres.

E energetyczny – pobierający musi poczuć, że to mu pomoże, że to coś zmieni, że doda mu energii.

T  rafny – odpowiadający na konkretne potrzeby, niebędący zbiorem o wszystkim, a więc o niczym.

5 pomysłów na lead magnat

Na różnych stronach możemy się spotkać z różnymi typami lead magnetu. Jest ich oczywiście więcej, ale wypiszę 5 najczęściej spotykanych:

Kod zniżkowy na zakupy

Najczęściej stosowany w sklepach internetowych. Zapisując się do newslettera, otrzymujesz kod rabatowy, który możesz wykorzystać na pierwszych lub kolejnych zakupach. W zamian za to lądujesz na liście klientów, do których systematycznie wysyłane są informacje o nowościach czy promocjach w ofercie sklepu.

Checklisty

Pomocne listy do odhaczenia. Stosują je najczęściej osoby, które będąc specjalistami w danej dziedzinie, dzielą się wskazówkami w tego typu liście. Dzięki niej można odhaczyć czynności, które przybliżą nas do wykonania konkretnej rzeczy.

Kurs

Najczęściej na stronie, na której jest możliwość zakupienia różnych kursów. Na efekt z nauki za pomocą kursu ma wpływ kilka czynników. Poziom i jakość treści to jedna z nich. Oprócz tego jest jeszcze styl, język twórcy.  Aby przekonać się, że sposób podawania wiedzy, która interesuje klientów, jest atrakcyjny i łatwo przyswajalny, można zaoferować bezpłatny mini kurs lub moduł kursu.

Webinar

Często twórcy robiący systematycznie webinary, zachęcają do udziału w nich na żywo, a po czasie umieszczają nagranie z webinaru w swoim sklepie. Jeden z takim webinarów może służyć jako lead magnet, aby potencjalni klienci przekonali się o jakości i sposobie prowadzenia webinarów.

E-book lub WorkBook

No i lead magnet w formie e-booka lub workbooka. To bardzo częsta praktyka. Książka, którą można pobrać na komórkę lub czytnik i zawsze mieć ją przy sobie.

Tutaj chcę Cię zaprosić do mojego Lead Magnet jakim jest fragment książki Workbook osobiste słowo roku. Poczuj moc słowa.

Zapisując się na mój newsletter poniżej będziesz mogła go pobrać:

Uważasz ten wpis za wartościowy? Możesz postawić mi wirtualną kawę ?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Shopping cart
Your cart is empty
Let's start shopping!
Start shopping
0